Istanbul - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Levinia Arkel - WaarBenJij.nu Istanbul - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Levinia Arkel - WaarBenJij.nu

Istanbul

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Levinia

12 Mei 2007 | Turkije, Istanbul

Kalisperaaaaaaa

De periode van school en studeren duurde iets minder lang dan verwacht, ik zat namelijk 2 dagen later al weer op Halkidiki (Nea Fokea) om lekker te genieten van een dagje strand. Hup rugzakje op en als oer Hollandse toeristen in zonuitrusting de bus in. Wel ff lekker, want sinds ik hier zit was ik nog niet zoveel naar het strand geweest, ben alleen maar als een gek aan het reizen geweest.

De reis verslaving sloeg dan ook weer snel toe en hup daar gingen we weer op naar Istanbul. Het woord Istanbul gebruik je hier met gevaar voor eigen leven, je krijgt namelijk meteen ‘uh Constantinopel graag’ naar je hoofd gesmeten. Goed zal er verder niet over uitweiden, lees jullie geschiedenis boekjes er maar op na!
Over Istanbul ben ik echt sprakeloos, dat is zo’n mooie stad. We zijn 4 dagen gegaan en hebben alle 3 de delen bezocht. Uiteraard alle standaard bezichtigingen in het historische Europese deel, maar ook het nieuwe Europese gedeelte en het Aziatische gedeelte. We hadden bijna het Topkapi paleis gemist. We hebben namelijk, in de veronderstelling dat we in topkapi waren, 2 uur lang in een archeologisch museum met bijbehorend paleis gelopen. Op een gegeven moment kwam het toch niet helemaal overeen met onze gidsjes. Oeps foutje!

Dankzij Marijne pijn (onze wandelende Lonely planet) hebben we alle mogelijke sunsets in Istanbul te zien gekregen. Die in het Aziatische deel was wel echt top: vanaf Turks tapijt en kussentje op de boulevard trappen met mier zoete Turkse thee erbij. Hoe romantisch wil je het hebben!
Verder hebben we zoveel mooie dingen gezien dat jullie de foto’s maar eens moeten komen bekijken (hier of als ik weer terug ben). ‘S avonds hebben we waterpijp gerookt in een heuse Turkse kamer en bier gedronken uit tinnen kannetjes (niet te pruimen). Toen weer na 4 daagjes hup de trein in terug naar huis.

Heerlijk trouwens om te kunnen zeggen dat dit me thuis is! Het is alleen weer over voordat ik het weet. Geniet er nog maar ff extra van hier……Hadden vrijdag een super leuk feestje in het architecten gebouw hier. We waren met heel Matsi, al het drinken was gratis (al was dat geloof ik niet echt de bedoeling) en de zwerfhonden lagen binnen naast de boxen te slapen. Gekker kon het nier worden.
We hebben hier trouwens ook nog een super leuke koninginnedag gevierd dankzij Jill, Marijn haar vriendinnetje die hier gezellig een weekje was.

Zaterdag vertrekken we voor een weekend naar Sofia, Bulgarije. Heb er zin in! Volgende week Family week, kan ik eindelijk laten zien waar ik leef! Dan nog een weekje school en verslagen en een tentamen maken en dan komt Rensen me opzoeken hopelijk vergezeld met Jardie! Dus doe je best op school!

Ik kan echt nog heel veel schrijven maar ik maak het niet te lang!

Dag poepjes

  • 12 Mei 2007 - 13:15

    Piet:

    ey harrie,goed verhaal, lekker kort. jammer dat t feest bij de architecture gisteren minder geslaagd was he. nou schiet hop, we moeten onze tas inpakken! YAAAASAAAAAS

  • 12 Mei 2007 - 16:18

    Solita:

    hey lev.

    ik kom snel je foto's bekijken. ben echt super nieuweschierig naar je nieuwe tijdelijk thuis. nog iets minder dan een weekje. groetjes en tot snel

  • 12 Mei 2007 - 18:40

    Pasjeeeeeeee:

    Eikel!
    Ik had nog lang geen genoeg van je idiote verhalen!!
    Ik kan niet wachten om je in me armen te sluiten en de fotos te zien.
    Ben stiekem wel een beetje jaloers op je dat je zo veel hebt gezien in zo'n korte tijd en dat ik vast zit in de bruisende stad met een geweldig nachtleven en te gekke schoenen en Starbucks.

    Tja.
    Xxxxxx

  • 13 Mei 2007 - 12:00

    Deborah:

    ey levien hoe gaat het ik zag dat je in turkey bent geweest en daar tussen de rotsen heb gevaren en daar zijn wij ook geweest dus heel toevallig hoor veel plezier nog dikke kus van ons allemaal en een pootje van davy en westy
    xxxxxxxxxx hvj wjnmk

  • 13 Mei 2007 - 12:04

    Roel En Katinka:

    hoi hoe is het we hebben eindelijk je sait gevonden via deborah ik hoop dat je het erg naar je zin heben we gaan t volgen hoor groetjes roel,katinka,deborah en westy

  • 13 Mei 2007 - 13:02

    Angela:

    Hey Lievienestien!

    Pff wat heb jij het druk met school en studeren zeg! Je krijgt bijna niet de kans om het land te bekijken..... mazzelkontje (of ben je aangekomen van al het vieze tinnen kannetjesbier en zo haha nee toch!!! ;p) volgens mijn zit je geen dag stil!
    Nou, newsflash!! :P ik zit al lekker te zweten voor mijn examens, woensdag de eerste en morgen mijn autotheorie!! NOOOOO!!

    Tot ziens en douw ze onder de koei'n!

    Annepan.

  • 13 Mei 2007 - 17:33

    Eliesje:

    Heee Lofje :p

    Echt niet normaal jij, nu weer naar sofia :D woehoe!! Wel even wennen zeker om te gaan leren voor een tentamen of ist een makkie?? Leuk dat je family alweer snel komt, en natuurlijk annemieke en jard!! Hee veel plezier, je zal er nu natuurlijk alweer zitten!! En succes met je tentamen alvast!!
    dikke smakkert

  • 15 Mei 2007 - 07:31

    Hey Levien:

    Jij ziet nog veel meer dan ik heb gezien in 2 weken.Ik ben nu weer thuis. fijn hoor dat je zo kan genieten van alles en daar tijd voor hebt.Veel plezier als je pa, ma, Solita en richard komen bij jou. Groetjes Peetje

  • 15 Mei 2007 - 14:22

    Elise:

    Ohw vergeet ik steeds te zeggen,
    ook de groetjes van mijn ouders :)
    vooral me moeder kijkt nogal eens mee op je site :D
    toedels!

  • 15 Mei 2007 - 20:26

    Ineke:

    the place to be. bedankt voor je mail. kan ik fijn meegenieten

  • 17 Mei 2007 - 16:13

    Klauwtje:

    jaa joh levien je thuis hahaha nee hoor levju ik ben trots op je! ik zou je graag ook nog opzoeken maar op dit moment is mijn banksaldo erg laag..misschien ga ik wel nog naar turkijke in augustus ofzo.. kusjes anne feestjes feestjes!

  • 22 Mei 2007 - 10:32

    Frederiek!:

    Levien!!
    sorry sorry sorry, dit is mijn eerste berichtje! heb je heel de tijd gevolgd, maar een berichtje achterlaten is me steeds maar niet gelukt ;) Ik schaam me diep!
    maar wat een ontzettend leuke verhalen allemaal, het klinkt precies zoals je bent, haha! Ik kijk weer uit naar het volgende verhaaltje! Wanneer kom je precies terug?
    Heel veel plezier! ook met je familie, die er nu is denk ik zo!

    KUS, Frederiek!

  • 23 Mei 2007 - 05:34

    Madelon:

    Hee Levien!

    Istanbul fantastisch joh! Hoe was Bulgarije? Ben erg benieuwd! Tijd vliegt he? Ben je al klaar met school? Volgens mij wil je niet meer weg uit Griekenland straks, je verhalen zijn zo leuk!

    Pffff binnenkort weer aan de her-tentamens in NL :-p

    Dikke kus Lon

  • 26 Mei 2007 - 15:40

    Jardiepardiepoepchin:

    Hee!

    Leuk,leuk. leuk allemaal weer. Hoop van harte dat ik langs kan komen, maar de motivatie is soms ver te zoeken hier. Je kent dat wel. He maarre, jij komt dus met 1000 uur slaaptekort terug als ik het goed begrijp? Bezige bij die je bent. Have fun babe!

    Kusjes

  • 29 Mei 2007 - 17:59

    Donnie:

    Hey chick!

    Wat gaat de tijd toch snel :) Je komt al bijna weer terug naar hiero ;)
    Dat wordt weer een Arkie-feessie ;)

    Zeker wel fijn he om papa, mama en aanhang weer te zien :)

    Tot snel hoer....! :p

    Kussies...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Istanbul

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juni 2007

Sofia enzo

12 Mei 2007

Istanbul

25 April 2007

Insel hoppen deel 2

09 April 2007

Insel hoppen

02 April 2007

School e.d.
Levinia

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 14944

Voorgaande reizen:

07 Februari 2007 - 07 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: