Mijn hokje - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Levinia Arkel - WaarBenJij.nu Mijn hokje - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Levinia Arkel - WaarBenJij.nu

Mijn hokje

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Levinia

22 Februari 2007 | Griekenland, Thessaloniki

Jep daar is ze weer! Maar nu vanuit Thessaloniki, de eind bestemming van onze reis. Na een trein reisje van 6 uur hebben we nog 1 nachtje in een hotel geslapen en de volgende dag op naar Matsi! Ja zo heet mijn nieuwe huis! Dat mijn kamer klein zou zijn dat wist ik al, maar het feit dat ik geen balkon heb deed me de das om! We zijn ook geloof ik de enige in het gebouw zonder balkon. Teleurgesteld plofte ik neer in me nieuwe kamertje! Maar geen zorgen hij is nu totaal Ikea gepimpt! Oranje, groen en zwart. Het voelt nu al meer als thuis.

En dan hebben we nog de douche, die is ook een verhaal apart. Ik wilde gaan douchen rond een uurtje of 9 (als je warm water wil kan dat alleen tussen 8 en 12 am en 7en11pm) maar bij mij kwam er toch echt geen warm water uit! Dus ik op hoge poten naar de huisbaas, die vervolgens met zn gore schoenen me hele badkamer vuilmaakte. Vervolgens brabbelde die dat ik de blauwe knop moest omdraaien in plaats van de rode. ‘Kalimera!’ Dacht ik, Griekse logica. Na de eerste keer douchen stond heel mijn kamer blank. Helaas er zit een enorm gat tussen de deur en de drempel. Ik ben er nu aan gewent weet precies in welk hoekje (lees: achterste hoekje naast de wc pot) ik moet gaan staan om mijn kamer niet te laten overstromen.

Maar genoeg geklaag, ik heb het wel naar me zin, als jullie dat maar ff weten! Deze dagen houden we ons vooral nog ff bezig met de administratieve rompslomp. Vandaag naar het international office geweest. We dachten het gevonden te hebben, en stelde ons voor aan de vriendelijk lachende vrouw. Achteraf bleek het de sport opleiding, dus dropen we weer af. Toen voelde ik me echt een eitje. Uiteindelijk wel gevonden. Die stomme studenten bezetten hier nog steeds de universiteiten. Voor ons is er dus ook geen les, naar wat ik van de Matsi mensen heb begrepen. Ik hoor morgen misschien meer. Ik hoop echt niet dat ik naar huis moet dan nog liever kamperen in mijn eigen kamertje! Bedankt voor al jullie berichtjes!

Behalve irene het is een heuse pita friet ja!:)

  • 22 Februari 2007 - 14:59

    Donja:

    Ooo... nog steeds die scholen bezet :( Wat een ellende!
    Gelukkig heb je wel ramen in je kamer ;)
    Duim je volgende week donderdag voor me... Dan heeft Nederland misschien een gevaar op de weg erbij ;)

    Ciao (K)

  • 22 Februari 2007 - 18:15

    Annie:

    jezus levien wat erg ik heb nog nooit iets achter gelaten...ik zie nu pas dat ik niet geabonneerd ben op je site..en ik dacht dus dat je ook nog geen bericht geplaatst had..wat dom..maar het klinkt allemaal geweldig..ook de negatieve dingen één avontuur joh.. kus! miek

  • 24 Februari 2007 - 17:56

    Pasquale:

    O Babyyy wat kan ik toch lekker om je lachen! Ik zie je al staan op de wc (naakt!) whaha. En ik dacht dat ik een erge keuken had. Maar neeee, jij weet me natuurlijk weer te overtreffen!!

    Nou als je dus wel terug moet kan je wel mooi een bezoekje aan madrid brengen. Oke niet grappig. Maar ik denk dat het allemaal goed komt. Dat gevoel heb ik!!

    Xx

  • 24 Februari 2007 - 19:52

    Anouk:

    hee levien!klinkt spannend allemaal haha. veel plezier en groeten aan allemaal! x

  • 25 Februari 2007 - 22:27

    Lotte May:

    Heujjjjjjjjjjjj, Volgens mij heb jij het allemaal wel naar je zin. Lekker weer lijkt het daar ook te zijn. In ieder geval op je fotos ziet het er mooi uit! Ik dacht dat ik naar Zuid Spanje ging, maar van het mooie weer is hier nog niet zoveel te bekennen..Maar verder heb ik het hier wel erg naar mijn zin. School en spaans is wel moeilijk, maar ik wordt steeds beter en beter! Dus ik heb er alle vertrouwen in dat het wel goed komt. Hoe staat het eigenlijk met jouw griekse talenkennis? En volg je een beetje leuke vakken op school? Of ben je nog steeds vakantie aan het houden? Nou ik blijf je volgen!

    Liefs, Lotte May

  • 26 Februari 2007 - 16:18

    Elise De Piese :

    Jeesus nog steeds aant staken daaro?? Nou lekker is dat zeg!! ;)
    Oehh die witte chocolademelk ziet er lekker uit, zit hier te kwijlen joh :P

    Nou schattepatat, ik blijf je in de gaten houden... door annemiek zie ik dat je ook email kan krijgen na elk nieuw bericht!! handig :D:D
    Dikke zoen, elise!

  • 28 Februari 2007 - 10:37

    Charlotte:

    Hi levinieeee,
    Hoe is t in Greece?! Heb net pas al je verhaaltjes gelezen ... d8 dat op je hyves stond :-S hihihi...
    Mr nu wel al nr school?! Leuke foto's en verhaaltje trouwens ... ;-)! Ik heb trouwens een kamer in Rdam! Yeahhh!
    Have fun...
    Kusjees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Thessaloniki

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juni 2007

Sofia enzo

12 Mei 2007

Istanbul

25 April 2007

Insel hoppen deel 2

09 April 2007

Insel hoppen

02 April 2007

School e.d.
Levinia

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 14974

Voorgaande reizen:

07 Februari 2007 - 07 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: